Documents Show NYT and Washington Post Shilling for US Government on Iran Missile "Threat"

punditman says...One can still be distrustful and indignant towards the Iranian regime and its buffoon-leader while also recognizing that a) there has been a campaign of US-led hysteria and distortions of known facts surrounding their nuclear program, including the supposed complicity of North Korea; and b) these tall tales are aided by the big media. 
Here is a clear example of how the mainstream media distorted a key Wikileaks document. They hope we wouldn't notice. Fortunately, Gareth Porter did.

Wikileaks Exposes Complicity of the Press


A diplomatic cable from last February released by Wikileaks provides a detailed account of  how Russian specialists on the Iranian ballistic missile program refuted the U.S. suggestion that Iran has missiles that could target European capitals or intends to develop such a capability.

In fact, the Russians challenged the very existence of the mystery missile the U.S. claims Iran acquired from North Korea. 

But readers of the two leading U.S. newspapers never learned those key facts about the document. 

The New York Times and Washington Post reported only that the United States believed Iran had acquired such missiles - supposedly called the BM-25 - from North Korea. Neither newspaper reported the detailed Russian refutation of the U.S. view on the issue or the lack of hard evidence for the BM-25 from the U.S. side. 

The Times, which had obtained the diplomatic cables not from Wikileaks but from The Guardian, according to a Washington Post story Monday, did not publish the text of the cable.